Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Kapela, která rychle v roce 2012 vyrostla na bedrech Alexe Eriana, jenž byl zásadní tváří deathcorových nestorů DESPISED ICON, a Miguela Lepage z death/crabcorové zábavovky BLIND WITNESS, vydala po velmi krátké době plnohodnotné album a pustila se čile do koncertní činnosti. Miguel si polepšil a Alex šel s touto skvadrou jednoznačně o několik úrovní dolů. Proč? Na OBEY THE BRAVE je tak trochu znát, že jsou zatím šiti horkou jehlou. Nic složitého, stylizovaná image drsných kluků, několik melodických linek, které fungují na první signální, a refrény ve stylu NYHC.
"slušně zvládnutý okovaný hardcore na moshování"
Mezi těžkotonážními nesložitými riffy má Alex více prostoru, než kdykoliv dříve v DESPISED ICON a v tomto prostoru uznávám, že svoji práci zvládá na jedničku. Dokáže postavit siláckou a dobře znějící pěveckou linku. Instrumentální mašinerie za ním je podřízena živé funkčnosti a jednoduchosti. Debut „Young Blood“ tak není ničím více než okovaným hardcorem pro moshování na půlhodinové ploše. Nehledejte v tom zatím nic hlubšího než dobře udělané a ve svém duchu písničkové hutné hoblovačky a silácký hardcorový projev od lidí, kteří se snaží vypadat tvrději, než ve skutečnosti jsou.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Low-key scandi thriller o druhém největším vyšetřování v dějinách Švédska má pár dramaturgických botiček, ale svým důrazem na skvělé postavy a trpělivě budovanou atmosféru odhodlaného zoufalství dokáže ve finále trefit na solar. Silná a poctivá minisérie!
Krásno vyšlo včera, na výročie obety Jana Palacha. Ak chcete mať zimomriavky z počúvania slovenského metalu, čo najskôr si dajte tento prvý veľký domáci album tohto roka.
Nelze jimi pohrdat, musíte je milovat! Bezejmenná novinka nepřekvapí ve smyslu žánrových změn, ale přijde mi rafinovanější a propracovanější než kdy předtím. Rozhodně však ne na úkor intenzity a nekompromisního přístupu. Tady vše při starém a dobrém!
Už pár dnů mě trápí teploty, tak se nořím do hojivého babylonského bláta těchto Belgičanů. Ve své drone doomové přísnosti je to krásný, bezmála hřejivý delirický zážitek, který jedním dechem proklíná i povznáší, elegantně tančí i trpí v křečích.